A pszichológia nemzetközi szakirodalmában az utóbbi évtizedek során kezd formát ölteni a gazdaságpszichológia hosszú előtörténettel rendelkező, ám mégis új területe. A pszichológusképzés szakmai szükségletei s a gazdaság gyakorlati közreműködői, elméleti kutatói, innovatív fejlesztői részéről megnyilvánuló igények egyaránt megkívánják, hogy szülessen egy olyan kézikönyv, amely feltérképezi a gazdaságpszichológiát, tárgyalja alapkérdéseit, érzékelteti ismeretanyagának állapotát, halmozódását és hiányait.
A tapasztalt és fiatal magyar szakemberekből álló szerzőgárda ebben az úttörő hazai vállalkozásában áttekinti a racionalitás elvén nyugvó tudományos és laikus gazdaságelméleteket, a fogyasztói és a befektetői magatartás mozgatórugóit, a gazdasági szervezetek jellemzőit, a vezetés és a munkanélküliség problémáit, s nem utolsósorban a gazdasági viselkedés etikai kérdéseit. A tartalmában változatosan gazdag kötetet Mérő László és Hunyady György egymásnak felelgető két tanulmánya keretezi. Az előbbi írás a közgazdaságtani szakgondolkodás pszichológiával kapcsolatos alapállását, a rá vonatkozó előfeltevéseit és hozzá intézett kérdéseit foglalja össze. Az utóbbi azt vizsgálja, hogy a két tudomány kapcsolattörténetében a pszichológia milyen kihívásokkal és alkalmazásának milyen lehetőségeivel szembesül a gazdaság szférájában. |